Werk en vrije tijd - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Marjolein Vermeulen - WaarBenJij.nu Werk en vrije tijd - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Marjolein Vermeulen - WaarBenJij.nu

Werk en vrije tijd

Door: Marjolein

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Oktober 2016 | Israel, Tel Aviv

Inmiddels zijn we 2 weken verder dus het wordt weer eens tijd voor een verslagje.
Ik heb inmiddels in 3 huizen gewerkt met 3 verschillende doelgroepen.
Eerst 1,5 week in het jongenshuis.
Toen 1 dag in het meisjeshuis,wat mijn stek eigenlijk is.
Alexandra heeft afgelopen week vakantie gehad en ik heb haar plaats ingenomen in the Yellow house waar jongens en meisjes verblijven met een dubbele handicap.
Ik heb 7 dagen achter elkaar gewerkt waardoor ik vandaag en morgen vrij ben ipv afgelopen zondag en maandag.
Dat vond ik wel zo fijn want zon en maandag waren weer feestdagen hier in Israel en dan is dus alles dicht waardoor ik weer niets kon bekijken.
Het weekend ervoor was dat ook al zo.
Toen heb ik ,samen met Alexandra ,een nacht in een hostel in Jaffa gezeten.
Was ontzettend gezellig.
In Jaffa is wel het 1 en ander open omdat dit deels Arabisch is.
Het hostel was gevestigd in een oeroud gebouw met allemaal hoekjes en gaatjes ,ingericht met van alles en nog wat.
Maar zo leuk!
Voor een nacht in een hostel betaal je 2 keer niks maar je hebt dan natuurlijk geen riante slaapkamer met bubbelbad.
Nee deze dame sliep op een slaapzaal met nog 3 andere lady's in een heus stapelbed.
Nou ja wat heb je nodig voor 1 nacht!
Het had een fantastisch dakterras waar het heerlijk vertoeven was.
Na 2 heerlijke dagen weer terug met de bus naar Gedera.
Vanuit Jaffa gaan lopen naar het busstation in Tel Aviv.
Bijna een uur lopen door wijken waar moeders hun kind niet graag zien lopen.
Dus mam, goed dat je niet wist dat ik er liep!
Nu dus 7 dagen gewerkt en vandaag was mijn eerste vrije dag.
Met de bus naar Jeruzalem gegaan.
Na mijn laatste busavontuur had ik toch een klein beetje twijfels of dit wel goed zou gaan.
Maar deze keer geen rare dingen hoewel het opletten blijft met het woord Gedera/Hadera!
Ik had een tour naar de Olijfberg geboekt.
Vertrek vanaf de Jaffapoort.
Ik zag wel 5 groepen van zo'n 30 man staan.
Vroeg mijzelf wanhopig af hoe ik de juiste gids moest vinden tussen al die mensen.
Ik was vroeg dus had ruim de tijd voor koffie.
En in al die drukte ,getoeter,geschreeuw,gesis en gefluit stond ik opeens voor een Christelijk kerkje met hostel.
Een oase van rust waar het heerlijk koffie drinken was.
Daarna toch echt terug naar de Jaffapoort waar inmiddels geen groep meer te bekennen was laat staan een club verschillende gidsen.
Er was er maar 1 !
Hoe simpel kan het zijn....
Aangezien het busje ons niet kon bereiken door een enorme verkeersopstopping zijn we gaan lopen naar de Damascuspoort waar hij ons na een poosje wel kon oppikken.
Het werd daar ook meteen duidelijk waar de chaos vandaan kwam.
Het wemelde er van politie en soldaten die duidelijk naar iets op zoek waren.Busje heeft ons afgezet boven op de Olijfberg.
Van boven zijn we naar beneden gelopen ,onderweg allerlei bezienwaardigheden bekijkend.
Fantastisch uitzicht op Jeruzalem, de grootste Joodse begraafplaats ter wereld (waarvan je maar een klein deel ziet), Hof van Getsemanee, graf van Maria ( hoewel er 4 plekken zijn die daar aanspraak op maken!), Basiliek vd doodsangst,Dominus Flevitkapel,Kapel en Moskee vd Hemelvaart en de prachtige Paternosterkerk.
Mijn belofte aan Robbert ingelost door zijn speeldoosje op de Olijfberg ten gehore te brengen.IMAGINE vJohn Lennon.
Hij heeft inmiddels het filmpje.
We hadden een fantastische gids die ons veel verteld heeft zonder dat het saai werd.
Morgen heerlijk naar het strand in Ashdod.
Heb een lijstje gemaakt met wat ik allemaal wil zien.
Nou daar ben ik mijn vrije dagen wel zoet mee.
Er zijn ook een paar dingen die ik met Jessica,Thom en Bram wil doen dus die kan ik voor de komende weken overslaan.
Voorlopig ben ik hier alleen maar aan het genieten.
Hoewel...
Ik mis een aantal mensen erg.
Hoera voor de moderne communicatie!
Mijn huisgenoten hebben in een deuk gelegen toen ik met Inge,Terry,Jes en Bram aan het skypen was.
Ze verstonden er natuurlijk geen fluit van maar moesten erg lachen om ons vrolijke gesprek.
En Ilse, het is goed gekomen met die banaan!
Stond me geel, eh heel, goed!
Wilma en Koos geniet van jullie cruise!
Kaatje,dank voor je oor!
Wijze Indiaan!
Met Thom wil ik gewoon ff slap ouwehoeren.
Met Jes gezellig lunchen.
En we zwijgen maar over de baas van Boris.
Dikke kus voor jullie allemaal!
Maria ( zo heb ik me maar genoemd hier want Marjolein is echt niet te doen hier!)






  • 25 Oktober 2016 - 23:37

    Annette Buitenhuis:

    Geweldig dat je zo geniet! Heel veel ervaringen en indrukken doe je op. Geniet maar volop, de tijd vliegt. Lieve groet en kus, Annette

  • 25 Oktober 2016 - 23:57

    Annemarie:

    Lieve Maria ( ha ha)
    Geweldig, jaloers makend je verhalen. Ik had natuurlijk het 1 en ander van je aan de telefoon gehoord. Geniet en werk lekker verder!!!!

  • 26 Oktober 2016 - 09:40

    Ilse:

    Fijn om te horen dat het goed is gekomen in dat gele gewaad! Foto??

  • 26 Oktober 2016 - 09:49

    Martien:

    Hallo Marjolein, wat een geweldige ervaringen. met plezier lees ik je verslagen, ik print ze uit en geef ze aan je moeder. Heel veel sterkte en liefs uit schiedam

  • 26 Oktober 2016 - 10:18

    Elly De Bruijn:

    Geweldig Marjolein wat je allemaal beleefd. Geniet ervan maar wees ook voorzichtig! Kijk goed om je heen! Tot het volgende verslag! groeten

  • 26 Oktober 2016 - 17:31

    Lenette:

    Heerlijk om het verhaal te lezen!!

  • 26 Oktober 2016 - 18:01

    Gerda:

    Nou Maria
    Je zou echt 'n boek kunnen gaan schrijven want je verhalen zijn beeldend en humoristisch en ik geniet er iedere keer weer van.
    Ik merk dat je heerlijk in je element bent en zo op je(tijdelijke) plaats.
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag

    Kus en knuffels

  • 30 Oktober 2016 - 19:52

    Riet:

    Heerlijk Marjolein om weer je verhaal te lezen
    Wacht weer op je volgende verslag
    Ik vindt je super stoer
    Dikke XXX Jaap en Riet

  • 30 Oktober 2016 - 21:05

    Egle:

    Weer erg leuk om te lezen, Maria

  • 07 November 2016 - 22:15

    Irma:

    Zo genieten van je reisverslagen . Ben jaloers hoor. Ik vind het fantastich dat je dit doet. Nog heel fijne tijd. Mis je, liefs vanuit het huis van jan steen: oftewel nummer 22.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Israel, Tel Aviv

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 December 2016

Het zit erop!

24 November 2016

Dag dierbare kinderen....

09 November 2016

Tempelberg avontuur

25 Oktober 2016

Werk en vrije tijd

09 Oktober 2016

The Dutch duck
Marjolein

Van 26 september tot en met 15 december ben ik in Israel. Eerst 9 dagen in TelAviv-Jaffa. Van 5 oktober tot 30 november ga ik naar Gedera om als vrijwilliger te gaan werken bij een project van ALEH. Werken met verstandelijk beperkten in de leeftijd van 10 tot 30 jaar. Vanaf 30 november heb ik nog 2 weken vakantie en wat ik dan ga doen weet ik nog niet. Op 8 december komen Thom,Jessica en Bram. Op 15 december vliegen we met zijn vieren terug naar huis.

Actief sinds 20 Sept. 2016
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 10118

Voorgaande reizen:

18 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

18 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

18 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

20 September 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: